eiersalade

Eiersalade kun je heel gemakkelijk zelf maken. Lekker fris, naar eigen smaak en heerlijk op je brood of toast. Heel smaakvol met onze graaseieren 😉

 

raw speculaas suprise

Een grappige variant op de raw dadel kokos balletjes, zijn deze raw speculaas suprises. Een ‘raw’ pepernoot zou je kunnen zeggen. Dadel met pecannoot, amandelmeel en speculaaskruiden. Snel gemaakt en in deze tijd een lekkere versnapering zonder toegevoegde suikers!

vruchtenrolletjes met kaneel

Deze rolletjes lijken erg op de traditionele Chelsea Bun, het Engelse vruchtenbroodje van gist, dat voor het eerst gebakken werd in de 18e eeuw in het Bun House in Chelsea. Alleen is deze variant veel sneller klaar. De licht nootachtige smaak van het speltmeel is heerlijk met de de kaneel en de zoete gedroogde vruchten.

Herfst cake

Een leuke versnapering in deze herfsttijd! Lekker met kastanjemeel! En gezoet met gedroogde pruimen en rozijnen.

RAW-kokos-citroen energie bommetjes

Een heerlijk verfrissend hapje én heel erg voedzaam met goede ingrediënten!

 

bananen ijs (zonder ijsmachine)

Van bevroren banaan kun je heerlijk ijs maken! Dat is wel lekker met dit warme weer. Je hebt maar 1 ingrediënt nodig; en dat zijn (rijpe) bananen. Natuurlijk kun je ook goed variëren met (bevroren) fruit, kaneel of cacao of dadel of honing!

cheesecake met frambozen

Een heerlijke frisse cheescake met havermout bodem en frambozen. Doet het goed op een zomerse dag!

Voor de vulling heb ik agar agar gebruikt. Hiermee creeër je een heerlijke romige mousse. (wel binnen twee dagen opeten,  want de agar agar maakt de bodem na een dag vochtig)  Je kunt ook gelatine gebruiken, dan wordt ie meer puddingachtig.

Ontbijt taart met kwark, havermout en banaan

Een taart om mee te ontbijten… hoe leuk en lekker kun je het maken! Deze taart heeft een bodem van havermout met noten en kokosolie. En is gevuld met kwark, beetje honing, banaan en pure chocolade! Daar komt iedereen zijn bed voor uit. Ook lekker als je sportief bezig bent geweest!

muffins met hazelnoot en abrikoos

Een lekkere volkorenmuffin met stukjes hazelnoot en abrikoos. Leuk bij een ontbijt en ook heerlijk als tussendoortje! De lijst met ingrediënten lijkt lang, maar deze muffins zijn gemakkelijk te maken. Even zorgen dat je de nootjes en abrikoos in huis hebt. Al het overige heb je vaak wel in de kast staan 😉

maaltijd in een kom; de bowl

Het is tegenwoordig erg in om een maaltijd ‘uit een kom’ te eten.. Je hebt het vast al wel gehoord of gegeten; de sushibowl, açai bowl of superbowl. “De kom staat symbool voor een nieuwe, meer ontspannen manier van eten”, zegt Denise Kortlever, culinair trendjournalist en auteur van het boek ‘All-day bowls’. Je maakt eigenlijk een lichtere versie van een bestaand recept, zoals de sushi bowl. Het is heel ontspannen en gemakkelijk. Je kunt er heerlijk mee variëren. Je kiest een aantal groenten, dan een graan of pseudograan en een beetje eiwit. Dan maak je de bowl af met nootjes of zaden, een lichte dressing of verse kruiden.

 

Ik maakte een eigen variant met geroosterde courgette, ui en paprika, zilvervliesrijst, stukjes vegetarische burger, gehalveerde cherry tomaatjes, een gesneden radijs en rucola. Als saus een beetje pindasaus ( kokosmelk met pindakaas ). Hierbij het recept, waarmee je natuurlijk naar hartelust kunt variëren!